zaterdag 8 december 2012

Over vreugde en smart

In mijn leven zijn er al vele pieken geweest. Veel momenten die onder deze categorie kunnen vallen. Kleine pieken, hoge pieken. Pieken, waarvan je weet: dit is er één. Wat fijn dat ik dit aan mijn lijstje mag toevoegen. Euforie hoort daarbij. 'Ik kan de hele wereld aan'. Ook: 'Wie doet mij wat?'

Die pieken heb ik kunnen ervaren, omdat ik ook weet wat er tegenover staat: een dal. Of dalen; minder diepe, maar ook hele diepe dalen. Precies op het moment dat ik denk "Dit komt nooit meer goed..." keert het tij, pas dan komt het goed. Dat heb ik vaak veel later door. Dat heeft tijd nodig. Soms heb ik die tijd niet, neem ik de tijd niet; dan lijkt het alsof ik er niet doorheen kom. Maar 'tijd heelt alle wonden' gaat ook hier op, soms.

Ik weet ook:

Tijd heelt geen wonden
Tijd leert je leven met verdriet
en wachten,
zeer geduldig
tot je weer schoonheid ziet

1083 - Long as I can see the light - Creedence Clearwater Revival

Ik hoop dat ik nog veel pieken én dalen mag ervaren en overwinnen. Dat is Leven.

Put a candle in the window...

Voor meer verhalen "over vreugde en smart" of voor informatie over de Profeet en de muziek ga je naar Heldinne's Reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten