dinsdag 29 maart 2011

Reflectie Openschrijven

De bladzijden die ik de afgelopen week in mijn boekje 'Open Zinnen' volschreef, lees ik hardop aan mijzelf voor. Vervolgens markeer ik met een groene stift woorden of korte zinnen die mij opvallen tijdens het lezen. Die woorden zullen als basis fungeren voor mijn sneeuwbal.

Een sneeuwbal is als volgt opgebouwd:
10 regels, waarbij regel 1 slechts 1 woord heeft, regel 2 heeft er 2 ... en regel 10 heeft 10 woorden. De regels kunnen  op zichzelf staan, maar kunnen ook doorlopen tot de volgende regels van de sneeuwbal.

Ik hussel de woorden, schuif ze tot regels, ik schuif de regels tot een sneeuwbal. Ik schrijf er een titel boven. Het resultaat is:

Uitdaging

Inzicht:
een mens
krijgt in zijn
leven nooit meer voor
zijn kiezen dan hij aankan.
Soms roep ik 'het is genoeg'.
Een leven zonder gebeurtenissen is geen leven.
Dromen, ervaringen, herinneringen rijg ik aan mijn kralensnoer.
Zul je zien: wordt mijn kralensnoer nog te zwaar...
Kom maar op: ook een bonte kralensnoer kan ik aan.

2 opmerkingen: