zaterdag 20 juli 2013

Bloginterview door @marysjabbens

Een paar weken geleden ontving ik, via Twitter, het verzoek van Mary Sjabbens om een aantal vragen te beantwoorden over mijn blog(s). En dat doe ik graag:


 
'Inkt en Veer' is één van de namen waaronder ik blog. Naast 'Inkt en Veer' blog ik ook onder de naam 'Veertje Vederlicht’s Wereld'. Het zijn 2 verschillende blogs.
Mijn roepnaam is Vera en daarmee is gelijk de connectie met de twee blognamen gelegd. Mijn leeftijd is 58 en ik woon onder de rook van Amsterdam.

Ik ben in eerste instantie gaan bloggen onder de naam Inkt en Veer, waarmee ik mijzelf en mijn schrijfactiviteiten bekend maak. Ik verzorg schrijfcursussen, schrijfgroepen en houd  maandelijks schrijfcafé’s.

Daarnaast vond ik het een mooie kans om alles wat ik voor mezelf schrijf nu ook eens te ‘publiceren’. Kijken of er reacties op komen. Dat was de reden dat ik onder de naam 'Veertje Vederlicht’s Wereld' ben gaan bloggen.

Sinds mei 2007 blog ik. In dat jaar startte ik met het geven van cursussen. Ik wilde een website waarop ik mijn schrijfactiviteiten op kon vermelden, maar dat kwam maar niet van de grond. Tot ik ontdekte dat een blog ook een ‘website’-vorm is. En makkelijker te onderhouden.

'Inkt en Veer' wordt maandelijks geactualiseerd.

Op 'Veertje Vederlicht’s Wereld' blog ik alleen als er iets te melden valt. En dat is heel onregelmatig. Zo heb ik de afgelopen decembermaanden de blog gevuld met postjes in combinatie met de Top2000. Iedere dag een nummer uit de Top2000 gekozen, of een nummer dat - volgens mij onterecht - niet in de lijst voorkwam. Daarover schrijven vond ik heerlijk.
Het zijn vooral ideeën en projecten die voorbij komen en waar ik op aanhaak. Of niet…

Er zijn geen vaste tijden waarop ik blog.
Mijn blogs zijn creatieve schrijfsels. Ik bedenk niets van te voren. Ik ga zitten en typ. Net zoals ik mijn dagboek vul met dromen, wensen, verlangens, hersenspinsels en mijmersessies. Het kan over van alles en niets gaan, met die verstande dat ik niemand in netelige situaties breng. Ik houd rekening met de privacy en gevoelens van mijn eventuele lezers. Een enkele keer ben ik verrast over het resultaat. Dan gaat mijn blog over een onderwerp waarvan ik nooit gedacht zou hebben dat ik het de wereld in zou werpen.

Ik kijk af en toe naar de statistieken en weet dat het geen waarde heeft. Als ik zie dat mijn blogs gelezen worden in Rusland, India, Oekraïne of Singapore, weet ik dat het natte vingerwerk is. Ik ken daar niemand en de kans dat die toevallige passant de Nederlandse taal machtig is, is erg klein. Ik ontvang nooit een reactie uit één van die landen.

Op Facebook en Twitter plaats ik een berichtje als ik weer iets geschreven heb. Ik vind dat deze 3 elkaar mooi aanvullen. Het geeft de lezer ook de mogelijkheid zelf te kiezen op welke manier er een reactie gegeven kan worden. Reacties zijn altijd welkom, worden verwerkt in mijn schrijfsels en brengen meer diepte.


Dit bloginterview is verzorgd door Mary Sjabbens

Zij nodigde eerder via Twitter anderen uit, o.a. @pixelprinses, @lindakwakernaat, @ruudketelaar, @caro_geurtsen, @CajaArtemis, Drspee, @eenmars, @poeetweet, @MamaKrieltje, @jjvoerman,@WalterHoekstra, @Marije_Blogt, @zomerzon63, @blogtrommel, @prinmess, @tussenjouenmij, @viktorstaudt, @DianavanderWal, @DebbiePeter, @Heetehond, @Sjors70, @rsnijders, @doorzichtbaar, @Baklap2 en @Kleefsstra hebben op hun site dit interview verwerkt. Ieder op zijn/haar eigen wijze.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten