vrijdag 26 juli 2013

Synchroonkijken Dag 11/35

 
Breeduit zitten op rode bank op ‪‎IJburg. #rijtjes
 
 Lumix DMC-TZ10, belichtingstijd 0,004s (1/250) - f/6,3 - ISO 100
 
Vanmiddag maakte ik - dacht ik - de meest perfecte foto. Na thuiskomst zag ik ...
 
 
 
vuilnis. Bijzonder dat ik dat tijdens het maken van de foto helemaal niet zag, terwijl ik er met mijn neus letterlijk bovenop zat. Ben ik dan al zo gesluierd ... in mijn zicht? Ga ik nu pas echt anders kijken‬? Is mijn beeld op de wereld zoveel mooier dan de werkelijkheid? Zie ik dan in het echt alleen maar roze wolken, elfjes en vlinders?

Via Dominga kwam ik op de FB-pagina van Margreet Slot terecht. Margreet raapt iedere dag 5 items van de straat die daar als vuilnis rondzwerven. Nu al meer dan 9 jaar. Dat vind ik een prachtig plan en ik wil dit ook echt gaan doen in mijn dagelijkse leven. Wie doet er mee?
 
Lumix DMC-TZ10, belichtingstijd 0,01s (1/100) - f/6,3 - ISO 100
 


3 opmerkingen:

  1. Als je langs het vuil heen kijkt, zijn het bijzonder mooie foto's.
    Ik ga met je meedoen en elke dag 5 stuks straatafval oprapen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat maakt in ieder geval al weer twee mensen die per dag 5 stuks straatvuil oprapen en weggooien.

      Verwijderen
  2. Ik raap regelmatig zwerfvuil op en gooi dat in de
    dichtstbijzijnde prullenbak.

    BeantwoordenVerwijderen