zondag 26 februari 2012

De kracht van Twitter

Op Twitter circuleren - naast een hoop prietpraat - meerdere prachtige juweeltjes.
De tweets van Gerrie Merts volg ik al een tijdje. Zij versiert Twitter regelmatig met tips. Juweeltjes met bekende citaten, maar ook eigen schrijfsels en waardevolle tips. Hier komen er een paar:

  (@Gerrie_Merts)


Dim het licht 2 uur voor je gaat slapen, je slaapt beter, heeft met melatonine te maken!

Hartversterker nodig? Healing sound voor je hart: Haaaaaaa, 3x, lang aanhouden

Oud Chinees spreekwoord zegt: de meeste ziekten ontstaan door wat je mond binnenkomt en de meeste problemen door wat je mond uitgaat.

Zie je het ook, die fonkelende diamantjes in de sneeuw? Het schittert, sprankelt, verandert, leeft

Doe niet zo ingewikkeld! Probeer gewoon het voor een ander wat leuker te maken! Je vaart er wél bij

#vriendelijkheid bouwt bruggen. Uiteindelijk kunnen we de wereld ermee redden!!

Glimlach je al? Mondhoeken omhoog, laat je ogen meedoen, voel liefde en dankbaarheid, hou van jezelf en laat iedereen daarin delen. Fijne zondag!!

"Vrede op Aarde" begint met vrede en vriendelijkheid in je eigen kleine kringetje

Affirmaties zeggen op je hometrainer, dat schiet lekker op, je bent zo bij 10 km en het werkt naar twee kanten!!

Verwacht altijd het beste en verheug je alvast daarop

Mudra voor meer energie en vitaliteit: de Shivalinga: rechtervuist met duim omhoog in kommetje van linkerhand. Zo vaak je wilt

Dingen zijn niet zoals ze lijken, iets anders zijn ze ook niet

De bospaden zijn glibberig van het natte verterende blad. Met aandacht lopen, behoedzaam je voeten neerzetten, mooie loopmeditatie

Niet wàt ga ik vandaag doen, maar hòè ga ik het vandaag doen! Tja, ik begin maar met rechte rug en een glimlach!

Wat een mooie lage mist achter de vijver, nu wil ik daar nog wel ree doorheen zien lopen, desnoods een zwart hangbuikzwijn

Train je glimlachspier, loopt van onderste ooglid naar thymus, geeft meer levenskracht en weerstand!!En... je glimlach doet de hele wereld goed

Hebben jullie dat ook wel eens, dat ineens je kracht weer terugkomt, zo'n potverdorie-moment. Dat je zelf weer de touwtjes in handen neemt

Leuke manier om je zelf te leren kennen: Wat vind je van een ander wat zeg je over een ander? Dat zegt alles over jou (mij)

Op een oude schommelbank in windvrij hoekje in de zon, vlucht ganzen trekt luidruchtig van oost naar west, engelenveertje in je hand. Geluk!

Vandaag heb ik mijn Feng Shui-bril op. Stroomt de chi wel? Oei wat een rommel in de welvaarthoek, ik moet ingrijpen

Mijn buro staat in de relatie-hoek...rommeltje! Gauw die oude vriendinnen maar eens bellen, chi moet immers stromen. blad leeggemaakt. FengShui

FengShui-bril! Welk hoekje in de kamer maakt me blij? Geeft kracht? Wat haalt mijn energie omlaag en hoe ga ik daar wat aan doen?

Als je glimlacht, lacht de wereld terug!! Fijne maandag, lieve Tweeps!

As I say it, so it is! Abara cada bara, toverformule uit de Kabbala! Spelen in het Kwantumveld, as I say it so it is!!!

Soms denk je, ach waarom zou ik ze dat nou gaan vertellen, is het nou zo belangrijk? En dan hou je een tijdje mond.....

ik zeg nx, ik heb er geen woorden voor: zulk mooooi weer!

Bij stress stopt je lichaam met vernieuwing van je cellen; duurt stress te lang, dan raak je uitgeput omdat weerstand lager wordt. O zit dat zo!

Nog 1 tegen stress: de matangi-mudra,vouw je handen,maar wijsvingers omhoog toppen tegen elkaar! Ja wat ik zelf nodig heb, geef ik maar door.

7 opmerkingen:

  1. hoi Vera,
    aan de titel te zien dacht ik een twitter-workshop te vinden, en nu verras je me met deze bijzondere leeftips!
    dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder, als je dit zo leest. Zo mooi,zo bij elkaar...zo pasend bij het echte leven....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja! Lief! Mooi! Maar het geldt vooral voor Gerrie. Die diamantjes in de sneeuw. Ja die heb ik gezien in het nachtlicht van lantaarnpalen. Schijnend op een dik pak sneeuw dat lag op de daken van geparkeerde auto's. Ik stond stil en keek er naar terwijl Jip een geel gat in de sneeuw piste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar, Sagita, alle eer behoort aan Gerrie. Het is mijn bedoeling geweest, om haar - voor mij - waardevolle tweets niet verloren te laten gaan. Ik ben slechts een doorgeefluik; een verspreider van dat wat was en te zorgen dat het 'is' wordt.

      Verwijderen
    2. Ik heb Gerrie zelf ook opgezocht op Twitter en ja het is een bijzondere vrouw, dat heb je in ieder geval met je blog bereikt!
      Verder is mijn reactie geen verwijt naar jou. Wat ik bedoel is dat je onder de indruk kan raken over hoe iemand in het leven staat maar je uiteindelijk vorm moet geven aan je eigen leven en misschien heel andere keuzes zal maken, een andere weg zal bewandelen om te worden die je in essentie bent.

      Verwijderen
  4. Mooi!

    Je hebt van mij de Liebster Blog Award gekregen (zie: http://kleurrijkdagboek.blogspot.com/2012/03/liebster.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. twitteren doe ik niet. Ik heb alleen een blog

    Lach om alles en vergeet het
    het leven is raar, iedereen weet het

    BeantwoordenVerwijderen