dinsdag 11 januari 2011

Herinneringen verzamelen

Onlangs bracht ik - samen met goede vriend C - een bezoek aan 't Bluk in Laren.


Een mooie stek net van de snelweg A1, via zanderige kruip-door-sluip-door weggetjes, langs grazende stieren met langharige bruine vacht en schitterende, gekrulde hoorns, ligt het theehuis verscholen tussen de bomen aan de rand van de hei.
Zo eens in de zoveel tijd, gaan C en ik samen op pad en 't Bluk stond al langer op het lijstje. De eerste keer dat wij daar in de buurt kwamen was op een dinsdag en dan is de zaak gesloten. Een andere keer was er een vakantie gepland en waren de deuren ook gesloten. Maar nu was het raak: binnen was het gezellig en knus en vrijwel alle tafeltjes waren bezet. Buiten werd er gewandeld en gefietst. Ondanks dat het vroeg in januari was en de sneeuw nauwelijks is verdwenen, werd de hei druk bezocht. Alsof de lente al in de lucht hangt. Het kan nog alle kanten op - met het weer wel te verstaan. Wellicht zitten we tussen twee sneeuwperiodes in en gaat de 11-stedentocht nog gereden worden. Of zitten we volgende week al voorzichtig in het lente zonnetje, uit de wind...
Na de nodige versnaperingen liepen we kort over de hei. Tot ik gegrepen werd in het moment van dit moois:


Gelukkig had ik mijn camera bij me en kon ik het moment vangen, voor in mijn herinneringen-dossier. Voor later, als ik groot ben...


1 opmerking:

  1. Een prachtige foto en 't Bluk is bij ons goed bekend. Het nieuwe pand is heel mooi geworden en het is daar het hele jaar rond goed toeven. :-)
    OT Als Amsterdamse weet ik wel wat er allemaal uit die grachten gevist wordt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen