zondag 30 januari 2011

Keelgeluid

De Scribo-schrijfgroep zal de komende woensdag begeleid worden door mij. Het onderwerp is het Keelchakra. Al dagen ben ik ermee in de weer. Hoe pak ik het deze keer aan? Wat zal ik gaan doen, wat laat ik ze horen, wat laat ik ze doen, welke oefeningen laat ik ze schrijven?
Ik besluit ze een keelchakra te laten kleuren. De tijd is te kort om ze het chakra te laten tekenen. Dat neemt niet weg dat ik ze een uitleg zal geven, hoe het opgezet wordt. Volgens een strak stramien, volgens de wetten van ... tsja van wie? En heeft het wel een strak stramien? Is het mijn manier van chakra's tekenen of heeft iemand de opzet ooit bedacht en houd ik eraan vast, omdat het mij structuur geeft?

Ik zoek mijn passer, potloden in diverse gradaties, vlakgom, etc. Ik kijk in verschillende laden die opgedeeld zijn in verschillende vakken door kleinere bakjes. Zo houd ik overzicht. Met voorzichtige zekerheid iets terug te kunnen vinden. Met mijn tekenblok voor mij en mijn passer in mijn hand, verschijnen er allerlei vormen door slechts 1 basisvorm te gebruiken: de cirkel.


Ik moet me inhouden niet meteen aan de slag te gaan. Het is de opzet van het chakra, dat het vuurtje in mij aanwakkert; sterker nog: er verschijnen zelfs al vlammetjes. Gelukkig is mijn kleurpotlodenverzameling net buiten mijn bereik en daarmee kan ik de vlammetjes terugdringen tot gloeiende kooltjes, die hun werk mogen doen als de tijd rijp is: woensdagavond.

Write On Wednesday. Wil je ook mee doen? Lees hier de spelregels.

6 opmerkingen:

  1. Ik weet zeker dat die gloeiende kooltjes woensdag avond tot hele mooie vlammen zullen uitgroeien.......... het is immers de chakra van o.a. de creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niks van de thema's van chakra's, maar vindt die vormen wel erg mooi. Heb ze vroeger graag gemaakt met mijn passer. Leuke WOW

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat is een hele uitleg over een onderwerp waar ik zelf ook wel wat les in mag volgen... ik weet niets van dit onderwerp namelijk, Chakara's, al lijkt het me wel gaaf om ze te mogen inkleuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe zo'n simpele cirkel zo mooi wordt en je er ook nog plezier aan kunt beleven.Leuk de uitleg in een wow.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het net een zoekplaatje, echt waar hoor, ik kon even niet het woord bak vinden, ik dacht al ben ik nu gek???? weet je wat ik heb gedaan ik toetste het woord bak in als zoekopdracht en ja... de bakjes kwamen in beeld.. hi hi

    rust krijg ik van dit verhaal

    thank you (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ minoesjka: het werd een hele creatieve avond. Ik zal in het weekend een foto uploaden van mijn resultaat.

    @ gelukspoppetje: leuk dat je het even heeft bezig gehouden. Je bent kennelijk helemaal opgegaan in het verhaal.

    @ Aline en @ Jokezelf: chakra's, als je je daarin verdiept, gaat er een nieuwe wereld voor je open.

    BeantwoordenVerwijderen