woensdag 5 januari 2011

Scribo-schrijfgroep

Na de periode van Sinterklaas, Chanoeka, Kerst en Oud-en-Nieuw is het langzamerhand tijd om het 'gewone' leven weer een kans te geven om weer op de rails te komen. En dat doe ik onder andere met het creatief en reflectief schrijven. Sinds een paar maanden ben ik lid van de Scribo-schrijfgroep, een groep dat al een tijdje actief was in Alkmaar en omstreken. Toen er een plaatsje vrij kwam, kon ik aanschuiven. Ondanks dat de groep elkaar al een paar jaar kent, was het binnenkomen als plaatsnemen in een warmbad. En na een paar keer bij elkaar gekomen, iedere maand een keer, ben ik één van hen geworden. Wij maken een schrijvende reis door de Chakra's. Op toerbeurt reizen we naar de verschillende schrijfgroep-leden. Degene bij wie wij zijn, is de gastvrouw van de avond en degene bij wie we de vorige keer waren, verzorgt de avond met de verschillende schrijfopdrachten. En vanavond komen ze afzakken naar het 'verre' zuiden, onder de rook van Amsterdam. Mijn avond kan niet meer stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten