dinsdag 25 januari 2011

Liefde voor papier

Vanmiddag is het even surfdag voor mij. Niet dat wiebelen op zo'n polyester plank in een gummypak op woeste golven, wachtend op die ene, die ultieme golf, nee gewoon aan mijn keukentafel, naast een kop hete thee en met mijn vingers aan mijn toetsenbord. Surfend van-de-één-naar-de-andere-link stuitte ik op dit filmpje. Ik ben kennelijk niet de enige die van mooi-papier-en-wat-doe-je-ermee houdt. Zelf koop ik tijdschriften (o.a. Seasons, Smaak van Italië), of vallen ze door een abonnement via mijn brievenbus mijn huis binnen (Flow, Happinez) en dan vind ik het eeuwig zonde om er mee aan de slag te gaan, ze te mishandelen, door er van alles uit te halen, knippend, scheurend of snijdend. Neemt niet weg dat ik verbijsterd kan raken, als ik zie hoe anderen, met dezelfde tijdschrfiten, zulke mooie collages maken, of de kaften van dagboeken een persoonlijk tintje meegeven. Mijn stapel tijdschriften wordt alleen maar hoger en hoger en kijk ik vol spanning uit naar de dag, dat ik het durf. Het knippen, het scheuren, het snijden. Tot die tijd geniet ik op mijn manier van 'oude' exemplaren.

2 opmerkingen:

  1. Ordo ab Chaos zeiden de oude Grieken al: Orde ontstaat uit de Chaos. Er is dus hoop voor jou want als die dierbare stapels zich tot chaotische hopen hebben ontwikkeld, komt de vernietiging. En het is de vernietiging die vaak aan de vernieuwing ten grondslag ligt. Creatie zonder vernietiging is doorgaan op een oud pad, het is niet echt iets nieuws maken.
    Nu kun je dit onder ogen zien en in de wachtstand gaan of je kunt het aanpakken. Pak je het aan dan ga je op zoek naar je nieuwe werkelijkheid. Die werkelijkheid die voor je ogen ontstaat in een mood board of iets anders moois. En net als de cellen in je lichaam, heb jij jouw reflectie dan ook weer vernield en vernieuwd. Mais oui, partir c’est mourir un peu. ’t Is even een afscheid.
    @Breinspiegelaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plaats eens een foto van je creatieve uitspattingen :) ben erg benieuwd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen