zaterdag 17 december 2011

1035 Jim Croce

I'll have to say I love you in a song



Well, I know it's kind of late
I hope I didn't wake you
But what I got to say can't wait
I know you'd understand
Ev'ry time I tried to tell you
The words just came out wrong
So I'll have to say I love you in a song
Yeah, I know it's kind of strange
But ev'ry time I'm near you
I just run out of things to say
I know you'd understand
Ev'ry time I tried to tell you
The words just came out wrong
So I'll have to say I love you in a song

[Instrumental Interlude]

Ev'ry time the time was right
All the words just came out wrong
So I'll have to say I love you in a song
Yeah, I know it's kind of late
I hope I didn't wake you
But there's something that I just got to say
I know you'd understand
Ev'ry time I tried to tell you
The words just came out wrong
So I'll have to say I love you in a song

Jim Croce. Zoveel bewegende beelden zijn er niet van de in 1973 overleden zanger op Joetjoep te vinden. En dat is jammer. Daarom ben ik best blij met deze video. Terwijl het een slechte clip is - hij zingt totaal iets anders - maar 'het beweegt' en het geluid is helemaal goed.

Jim Croce. Weer een talent verspild door een vliegtuigongeluk. Wel bijzonder dat hijzelf nooit geweten heeft hoe graag zijn platen gedraaid werden en worden, vooral net na zijn dood. Toen was er ineens veel vraag naar zijn songs. Zijn elpee's zijn hier in huis grijs gedraaid. 'Zijn grootste successen', een dubbelaar. Heerlijk. Jammer dat we tegenwoordig zo weinig van hem horen. Het wordt tijd dat hij herontdekt wordt. Gelukkig heeft onze Bol een hele grote uitgebreide voorraad. Daar zal het niet aan liggen.

Er staan nog twee nummers van Jim Croce in deze 2011-versie van de Top2000:
Op 622 staat 'Time in a bottle' en
op 1737 'I got a name'.

Ik kan mijn hart ophalen!

2 opmerkingen:

  1. helemaal top nu kan je helemaal niet meer stuk bij me. Ik heb alles van Jim Croce!

    x martin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, ik geloof dat ik helemaal niet wist dat hij dood is/was!

    BeantwoordenVerwijderen