dinsdag 27 december 2011

1259 Magna Carta

Lord of the Ages



Magna Carta staat met slechts 1 nummer in de Top2000. Wonderlijk, maar ergens verbaast het mij ook weer niet. Het is het soort muziek waar je alleen maar naar moet luisteren - eventueel naar de beelden - vooral naar 'Lord of The Ages'. Niet tussendoor met andere dingen bezig zijn.
Ik laat me graag meevoeren naar woest landschap: Ierland of Wales. Dat is waar deze muziek mij aan doet denken: 'De Hobbit', 'De Silmarillion' (de voorloper van 'De Hobbit'), 'In de Ban van de Ring'. Maar ook 'Beowulf', 'Koning Arthur', 'Merlijn', 'De Nevelen van Avalon' en nog meer van die fantasie-verhalen die in mijn jeugd en ook in de jaren daarna een grote rol hebben gespeeld.

Magna Carta, de groep is opgericht in 1969 en ontbonden in 2009. Er zijn vele wijzigingen geweest in de samenstelling van de groep. Allen Chris Simpson heeft de 40 jaar doorstaan. Vooral in de jaren 70 luisterde ik veel naar hun muziek. Nieuw werk is aan mij voorbij gegaan.


Ik trakteer jullie op een ander juweeltje (helaas in 2 delen) van deze groep:






'Airport Song' is het meest bekend van Magna Carta. Van mij mag dit volgend jaar opgenomen worden in de 2012-versie van de Top2000.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Airport Song miste ik inderdaad ook. Zong Liesbeth List nog op mee, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heldinne, ik weet dat Liesbeth 'Airport Song' zong, maar of dat mét Magna Carta was, weet ik niet. Ik zal het haar eens vragen. Gewoon, omdat ik dat ook graag zou willen weten.

    BeantwoordenVerwijderen