donderdag 15 december 2011

395 Chris de Burgh

Lady in Red



Het is meer de stem van Chris dan dit lied zelf, dat me terug voert naar eind jaren 80. Deze live-uitvoering is trouwens van 1996 en dat maakt weer dat ik terug schiet naar Havelte, waar ik het jaar daarvoor begonnen was aan een opleiding tot polariteitstherapeut. Chris den Burgh zong regelmatig een ander lied, 'Carry me (like a fire in your heart)'. Hetzelfde stemgeluid. Als ik nu 'Lady in Red' hoor, hoor ik eigenlijk 'Carry me'. Want dat doet muziek ook. Je meenemen naar andere tijden, andere sferen. Althans bij mij.
Hoor maar eens:



(Excuus voor de slechte beelden - a-synchroon, jammer....)

1 opmerking:

  1. Voor Chris de Burgh moe(s)t ik altijd in een melancholische bui zijn. Vergelijkbaar met Leonard Cohen, vind ik. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen